Politica de rambursare
Drept de retragere
Cumpărătorul (în prezentul context acest termen având doar înțelesul de persoana fizică) are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la a-i fi furnizat un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fară invocarea niciunui motiv și fară a suporta alte costuri decât cele de returnare. În conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau de renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
- ziua când Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului dintre Bunurile comandate, în situația în care Comanda plasată de Cumpărător a cuprins mai multe Bunuri care au fost livrate separat de Vânzător;
- ziua când Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului dintre Bunuri sau a ultimei piese, în situația livrării unui Bun ce constă din mai multe loturi sau piese.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
- Bunurile confecționate, realizate sau personalizate după specificațiile Cumpărătorului cum ar fi metrajele materialelor textile, perdelele, tapetele, configurat și produs conform cerințelor Cumpărătorului (dressing-uri, canapele, fotolii, paturi, scaune etc.), ori modificat conform solicitărilor acestuia în timpul montajului;
- Bunuri ce nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății și igienă: perne, pilote, saltele, lenjerii de pat;
- Furnizarea Serviciilor, după prestarea completă a acestora, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere.
Pentru facilitarea și asigurarea celerității retragerii din Contract, Vânzătorul pune la dispoziția Cumpărătorului formularul de retur disponibil pe site. Alternativ, Clientul poate folosi și modelul de formular prevăzut în partea B din anexa OUG nr. 34/2014.
În cazul în care Cumpărătorul solicită retragerea din Contract în cadrul termenului legal de 14 zile, acesta va trebui să înapoieze concomitent cu Bunurile returnate și eventualele cadouri, gratuități etc. care au fost oferite de Vânzător împreună cu acestea la achiziție.
Bunurile vor fi returnate de Cumpărător împachetate într-un ambalaj solid sau în ambalajul original (dacă încă există), pentru a preveni deteriorarea acestora la transport. Costurile de returnare a Bunurilor cad în sarcina Cumpărătorului. În cazul în care Vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși Bunurile de la Cumpărător, costul de returnare vă fi egal cu costul de livrare plătit inițial de Cumpărător, situație în care contravaloarea costului de livrare nu va fi restituită Cumpărătorului. În situația în care montajul și/sau transportul la livrare a/au fost cu titlu gratuit, la returnarea produselor costurile de livrare cad în sarcina Cumpărătorului.
În cazul exercitării în termen de către Cumpărător a dreptului de retragere, Vânzătorul va rambursa în cel mult 14 (paisprezece) zile de la data primirii notificării de la Cumpărător privind decizia sa de retragere din Contract sumele primite drept plată de la acesta pentru Bunurile și/sau Serviciile achiziționate (cu excepția contravalorii serviciilor de montaj și, după caz, a contravalorii serviciului de transport, conform celor menționate anterior). Sumele vor fi returnate astfel:
- pentru Comenzile achitate prin card: prin restituire în contul asociat cardului cu care a fost efectuată plata;
- pentru Comenzile achitate prin transfer bancar: prin virament bancar în contul comunicat de Cumpărător.
Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumelor până la recepționarea Bunurilor returnate de Cumpărător sau până la primirea unei dovezi din partea sa că acestea i-au fost expediate, cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să își recupereze el însuși Bunurile (se va lua în considerare cea mai apropiata dată).
Dacă Bunurile returnate de Cumpărător se află într-o stare în care nu mai pot fi vândute ca noi (lipsă componente sau accesorii, deteriorări estetice vizibile sau de natură funcțională etc.), Vânzătorul își rezervă dreptul de a reduce contravaloarea sumelor rambursate Cumpărătorului în scopul readucerii Bunurilor la starea inițială sau, după caz, pentru acoperirea diferenței de preț rezultate din revânzarea Bunurilor respective ca produse folosite.
Procedura de inițiere și expediere a retur
1. Inițierea procesului de retur
Pentru a iniția procesul de returnare, vă rugăm să urmați pașii de mai jos:
• Accesați contul dumneavoastră și navigați la secțiunea „Comenzile mele”.
• Selectați comanda și produsul pe care intenționați să îl returnați.
• Faceți clic pe butonul „Solicită Returnare”.
De asemenea, pentru a iniția procesul de retur, puteți utiliza și formularul furnizat de către noi:
După completarea cu atenție a acestuia, îl puteți trimite la adresa de e-mail: office@artebruto.ro, iar noi vom iniția formalitățile de retur.
2. Pregătirea coletului pentru retur
• Ambalați produsul în mod corespunzător, utilizând ambalajul original sau unul echivalent, care să asigure integritatea acestuia pe durata transportului.
• Includeți în colet o copie a facturii sau a dovezii de achiziție.
3. Expedierea produsului returnat
• Expediați coletul la următoarea adresă: Strada Posada nr. 31, Municipiul Râmnicu Vâlcea. Județul Vâlcea.
• Costurile aferente returnării produsului vor fi suportate de către cumpărător, cu excepția situațiilor în care produsul livrat este defect sau diferit față de cel comandat.
Vă rugăm să păstrați dovada expedierii până la confirmarea recepției coletului de către echipa noastră.

